شناسهٔ خبر: 110723 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل راه وشهرسازی استان اعلام کرد:‌

ثبت نام ۲۷۰ هزار متقاضی در نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی

نهضت ملی مسکن سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: ۲۷۰ هزار متقاضی مسکن در استان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (آذربایجانشرقی) ، امیر بخشی زاده گفت: از این تعداد بیش از ۲۰۷ هزار متقاضی از شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و ۶۳ متقاضی از شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان هستند.

وی با اشاره به اینکه ۲۵هزار نفر از ثبت نام کنندگان مردان مجرد بین ۲۳ تا ۴۵ سال ، اظهار داشت: از مجموع ثبت نام کنندگان ۴۲ هزار نفر در شهرهای تبریز، مراغه، اهر و مرند و ۱۶۵ هزار نفر در شهرهای جدید سهند و شهریار که جزو شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هستند، برای استفاده از تسهیلات این طرح ثبت نام کرده اند.

به گفته بخشی زاده از مجموع ثبت نامی ها در تبریز  ۸۶ هزار نفر برای شهر جدید سهند و ۷۹ هزار نفر برای شهرجدید شهریار ثبت نام کرده اند .

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: پس از اتمام زمان ثبت‌نام و پالایش متقاضیان بر اساس شرایط استفاده از طرح، متقاضیان نهایی با لحاظ شاخص‌هایی مانند تعداد افراد تحت تکفل، سن سرپرست خانوار، مدت زمان ازدواج و غیره، ۶۵ هزار نفر از متقاضیان ثبت نام کننده واجد شرایط دریافت مسکن شدند.

بخشی زاده، ادامه داد: این اداره کل برای ۵۲ هزار متقاضی زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح را تامین و آماده سازی کرده ولی در برخی شهرها تامین زمین با مشکل مواجه شده که تلاش می شود این مشکل نیز برطرف شود.

وی یادآوری کرد: در این طرح، تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی در تبریز و شهرهای جدید سهند و شهریار، تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی در سایر شهرهای استان و تسهیلات ۲۵۰ میلیون تومانی در روستاها ارایه می‌شود.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: افراد متقاضی بدون توجه به کدملی، پنج سال اخیر را برابر اسناد و مدارک در هر شهری که ساکن باشند، می‌توانند درخواست ساخت مسکن را در همان شهر ارایه دهند.

بخشی زاده، افزود: فاقد مسکن بودن از شروط مهم ثبت نام برای سرپرستان خانوار و حتی افراد مجرد واجد شرایط بوده و بر این اساس متقاضیان باید از یکم فروردین ماه سال ۸۴ تاکنون هیچگونه معامله مسکن و سابقه مالکیت مسکونی نداشته و از اول انقلاب تاکنون، هیچ تسهیلات دولتی مسکن دریافت نکرده باشند.